WSV’30 zet de toon: Zaans Kampioenschap 4vs4 voor talenten.

4vs4 01Spelmoment op 4x4 toernooi - foto Claudia Gosman.

Het seizoen is pas over als bij WSV’30 het jaarlijks terugkerend 4vs4 toernooi achter de rug is. Dat idee leeft enorm bij de WSV1930 Voetbalschool. Dit jaar is daar het startschot voor gegeven. Selectieteams uit de Zaanstreek namen deel aan dit FEBO/VERCOM toernooi en streden om de titel ‘Zaans Kampioen 4vs4’.

Dat maakte dat het op het prachtige WSV’30 complex zaterdag 13 juni een drukte van belang was. Met als deelnemende clubs Fortuna Wormerveer, SVA, Hellas Sport, Sporting Krommenie en vanzelfsprekend WSV1930 verschenen de volgende selectie- en/of talententeams op de velden: F1 pupillen, E1 pupillen, D1 pupillen, C1 junioren, B1 junioren en A1 junioren. Een team bestond uit maximaal acht spelers, zonder keeper. Gastheer WSV1930 kende het voordeel om per afdeling twee teams in te delen, met uitzondering van de F1.

4vs4 02Fortuna - Helles sport tijdens 4x4 toernooi - foto Claudia Gosman.

‘Omdat het echt een talententoernooi is en we de uitdaging voor de spelers extra groot wilden maken vaardigden de talenten van Jonger Oranje in alle afdelingen een team af’ aldus Michel Dekker en Claudia Gosman namens de WSV1930 Voetbalschool. ‘Uiteraard heeft dit bij tijd en wijle zinderende duels opgeleverd voor alle deelnemers.’

De achterliggende gedachte om dit unieke evenement 4vs4 te organiseren was om de beste voetballers van de Zaanstreek in hun leeftijdscategorie tegen elkaar te laten strijden in de kleine ruimtes. ‘De WSV1930 Voetbalschool stimuleert voetbal in de kleine ruimtes juist om de techniek, de vele balcontacten en de handelingssnelheid te bevorderen. De beweging met en zonder een bal creëren de keuzes van het voetbal, de snelheid van de aannames, het wegdraaien van een tegenstander, de snelle combinaties en de 1 tegen 1 vorm zullen veel succesmomenten en spektakel op gaan leveren’ vertellen Dekker en Grosman gedreven terwijl het toernooi in volle hevigheid gaande is.

Het duo is trots op het feit dat de WSV1930 Voetbalschool een toernooi weet te houden waar talent zijn beste beentje kan voor zetten zijn. ‘Ook de BVO’s laten het niet ongemerkt voorbijgaan. We zijn erg verheugd met de toezeggingen van aanwezigheid van meerdere scouts van zowel Ajax, AZ als FC Volendam. En daar zijn we natuurlijk super trots op!’

Het toernooi kende uiteindelijk alleen maar winnaars. ‘En daar was het ons om te doen’ concludeert het WSV duo tevreden.