Zaanse kampioenen WSV1930 Voetbalschool

4x4 kampioenschappen 2016Afgelopen zaterdag waren de selecties van KFC, Fortuna Wormerveer, Sporting Krommenie, Hellas, Hercules, Jonger Oranje en uiteraard onze eigen jeugd aanwezig om deel te nemen aan de tweede editie van het Zaans Kampioenschap! Het 4vs4 wordt gespeeld met 2x 4 spelers op kleine veldjes. Het A-veld was daarom ook verdeeld in maar liefst 8 velden. Ieder veld werd begeleidt door een scheidsrechter en een steward om de teams goed te kunnen begeleiden. In de ochtend mochten de F, E en D categorieën aan treden en in de middag de oudere jeugd.

Over de hele dag werden er maar liefst 144 wedstrijden gespeeld en de spelers konden flink aan de bak.
De spelers moesten kort op elkaar in de kleine ruimtes met de hun aangeleerde technieken in samenspel met hun medespelers het doel trachten te vinden. Alle aanwezige ouders kregen een mooi schouwspel te zien van de diverse acties op de grasmat. En al deze duels leverden de volgende kampioenen op:

Categorie B: KFC
Categorie C Sporting Krommenie
Categorie D: Hercules Zaandam
Categorie E: Jonger Oranje
Categorie F: Jonger Oranje

Voor de WSV1930 Voetbalschool was dit mooie toernooi een unieke gelegenheid om te laten zien dat wij groot voorstander zijn van de techniek, de handelingssnelheid, het bewegen met en zonder bal en de looplijnen te gebruiken die nodig zijn op kleine velden. In de kleine ruimtes komt het bij de spelers sneller aan op hun technieken en de snelheid van beslissingen nemen in het veld. Niet voor niets kregen we meerdere keren het mooie compliment dat het zo leuk is om naar het 4vs4-spel te kijken.

We zullen daarom zeker volgend seizoen weer een Zaans kampioenschap gaan organiseren. We hopen dat wederom alle deelnemende verenigingen en scouts van AZ, Ajax en Volendam hier weer bij aanwezig zullen zijn.

Ook willen we graag bij deze iedereen bedanken die zich de afgelopen weken weer hebben ingezet om dit toernooi mogelijk te maken. Zonder hun tomeloze inzet was dit toernooi niet mogelijk geweest!

Er staan leuke foto’s in het fotoalbum! Neem gerust een kijkje!

4x4 kampioenschappen 2016

20160623 4x4 1